6e Reisverslag 15 okt - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Brigetta & Frans Mulder - WaarBenJij.nu 6e Reisverslag 15 okt - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Brigetta & Frans Mulder - WaarBenJij.nu

6e Reisverslag 15 okt

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Brigetta & Frans

15 Oktober 2015 | Australië, Tamworth

6e Reisverslag Zo 11 okt,

Na weer vertrokken te zijn van een hele leuke locatie, zijn we in noordelijke richting, ongeveer zo'n 360 km, naar Southport / Surfers Paradijs gereden.
Daar Kwamen we in een totaal andere wereld terecht de ColdCoast,
Het leek wel of we in Dubai aangeland waren, flatgebouwen, appartementen, hotels en ga zo maar door, 60, 70, 80 verdiepingen was heel normaal, maar tussen al dat gedoe hebben we toch een leuke locatie voor de nacht gevonden, waar ook weer alle faciliteiten aanwezig waren, dus alles aanwezig, camper weg zetten en genieten.
In de avond zijn we langs het strand gewandeld en het leek Dubai by night wel, daarna lekker gegeten bij de Griek, terug gelopen en ons mandje op gezocht.

Ma 12 okt,
's Morgens in een van de drie hoogste Towers geweest, 77 verdiepingen met de lift in 45 sec naar boven, zodat we een heel goed uitzicht hadden over de Cold Coast (Sky Line), heel mooi en indrukwekkend, dit hadden we nog nooit in het echt gezien,
Daarna zijn we gaan rijden en hebben we pak weg zo'n 350 km weg getrapt in noordelijke richting naar Rainbow Beach, we waren er rond vier en hebben gelijk de tickets nog kunnen regelen voor de andere dag naar Fraser Island.

Di 13 okt,
Dus we zijn deze dag naar het verste punt geweest van onze vakantie, zo'n 1700 km ten noorden van Sydney.
De gehele dag, met de boot over en verder met de bus over het eiland.
Zelf mogen we niet met onze auto's over naar het eiland, omdat het gehele eiland uit zandwegen bestaat, alleen auto's met vierwielaandrijving mogen mee over en dat is maar goed ook.
We werden op gehaald met een speciaal daarvoor uitgevoerde bus, hoog op z'n wielen, terreinbanden met flink wat profiel, vierwielaandrijving en een chauffeur die dit werk al negen jaar doet.
Het was gewoon terrein rijden, niks anders dan los zand, kuilen en ga zo maar door, dan weer kilometers rijden over het strand, zelfs kleine vliegtuiges landen gewoon op strand.
Het eiland rond crossen was een hele ervaring om mee te maken, het heeft ook een speciale natuur, zelfs bomen die van binnen helemaal hol zijn, als je er tegen klopte hoorde je een hol geluid, door het regenwouden gelopen, wezen zwemmen in de lake met hagel witte stranden en we hebben zelfs dingoos gezien, (een soort wilde wolven / honden).
We zijn de gehele dag goed bezig gehouden, maar een ervaring die we niet gauw vergeten.
Ik denkt dat we de foto's van deze trektocht zaterdag / zondag a.s. pas bij de verslagen kunnen plaatsen, dus nog even geduld.

Wo 14 okt,
Deze morgen zijn we vertrokken uit Rainbow Beach en hebben vandaag veel gereden,
Ik denkt dat we zo'n 500 km weg getrapt hebben en we zijn inmiddels het binnenland in getrokken,
We zijn gereden tot aan Santhorpe en gaan door naar Tamworth, dit is de meest bekende Country line Dance Place in Australië.

Do 15 okt,
Vandaag hebben we Armidale bezocht en zijn we verder door gereden naar Tamworth en hebben inmiddels onze locatie weer ingericht, we hebben hier een paar Country tenten gevonden en we gaan dat vanavond eens op ons gemak bekijken.

Groetjes van ons Frans en Brigetta,

Wordt vervolgt,

• 15 Oktober 2015 - 10:37

Ma En Pa.:

ik vond het heel fijn jullie even gezien te hebben op skype.
    en zou ik zeggen tot zaterdag.xxx

• 15 Oktober 2015 - 11:57

Linda:

Wat goed om weer wat te lezen!!
    En die dingen kan idd niemand meer van je afpakken!
    Nog even genieten daar want voor dat je weet is het voorbij.
    Tot snel!!

Dikke kus en knuffel

• 15 Oktober 2015 - 12:48

Sjaak En Martha:

Halllo wereldreizigers.
    Zo ver van huis vandaan en vanavond lekker line dansen.
    Wat geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Groet
    Sjaak en Martha.

• 15 Oktober 2015 - 20:53

`HENKIE NEVEN:

HOI VRIENDJES FIJN DAT JULLIE ZOVEEL ERVAREN GENIET ERVAN .
    GROETJES Henkie en Petra

• 17 Oktober 2015 - 11:15

Gerry:

Leuke trip zo lees ik. Flats zijn ietsje hoger in Dubai, maar de skyline zal er niet minder om zijn en anders pak de Patrona Towers in Kuala Lumpur even. Geniet er nog even van, ook jullie zijn denk ik halverwege jullie reis. Ik zit weer in het gebied en vandaag de thuisfrontcontactdag met even Skypen met m'n chic en smurf. Verder zijn de handelsroutes naar Nederland nog steeds vrij en vangen we kilo's tonijn voor de barbecue. Groetjes Gerry

• 18 Oktober 2015 - 11:38

Wil :

Veel gezien en veel km. gereden zo te lezen.