5e reisverslag 10 okt - Reisverslag uit Moonee Beach, Australië van Brigetta & Frans Mulder - WaarBenJij.nu 5e reisverslag 10 okt - Reisverslag uit Moonee Beach, Australië van Brigetta & Frans Mulder - WaarBenJij.nu

5e reisverslag 10 okt

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Brigetta & Frans

10 Oktober 2015 | Australië, Moonee Beach

Hallo allemaal na bijna een week verder het volgende verslag , omdat we nu Internet hebben,

Op maandag 5 okt, hebben we niet zoveel gedaan, het was ontzettend warm zo,n 32 C, s middags naar de camper wezen kijken, of het allemaal wel goed geboekt was,
Boodschappen gedaan voor de volgende dag, en Karen geholpen in de huishouding.
s avonds zijn we naar de Pub gegaan met Karen en Wayne, hebben lekker gegeten en nog wat gedronken.

Dinsdag 6 okt,
s Morgens de camper op gehaald, gecontroleerd en rond 10.00 uur zijn we gaan rijden, wel even wennen dat links rijden, maar dat valt reuze mee, alleen Sydney is zo n grote plaats dat je er bijna een halve dag voor nodig hebt om eruit te komen.
Door gereden met veel gekloot van de GPS, dan wel en dan weer geen signaal, maar we zijn er toch gekomen op onze eerste plaats van bestemming, Port Stevens, een plaats aan een baai, we hebben toen nog wat gewandeld langs het one mile strand, nog lekker wat gegeten en om was onze eerste dag met camper.

Woensdag 7 okt,
s Morgens wakker geworden en het was me toch een (k)but weer, we wilden eerst hier nog een dag langer blijven aan het strand, maar omdat het zo n rot weer was hebben we de planning veranderd, toen eerst nog maar wat boodschappen gedaan, voor wat we nog te kort kwamen, toen zijn we door gereden naar onze tweede bestemming, Port Macquarie, camping op gezocht, gedoucht en daarna lekker uit wezen eten, De campings zijn hier perfect, goed voorzien van alle faciliteiten en helemaal op alles in gericht, alles voor pak weg, omgerekend zo n 20 euro.

Donderdag 8 okt,
s Morgens nog steeds hetzelfde weer. Wel zijn we naar de haven gegaan in Port Maquarie en zijn we met een boot op open zee gegaan, want er was een walvis met een jong gespot en dat wilde we wel even zien, en we hebben ze gezien, en dat nog wel op ruwe zee, s Middags zijn we nog op bezoek geweest in een Koala hospitaal, waar de zieke of gekwetste beertjes geopereerd en verpleegd worden, appart om te zien.
Daarna zijn we weer gaan rijden naar onze volgende bestemming, Moonen Beache een plaatsje boven Coff Harbour, inmiddels al zo n 800 km onder weg en het weer werd ook al weer beter.

Vrijdag 9 okt.
Wakker worden met een stralende zon, volop zonneschijn en een temperatuur van zo'n 26 C, daarna zijn we lekker gaan rond toeren de binnenlanden in, volop in de bergen gereden en door naar Dorrigo en Bellingen, waar we de nodige watervallen gezien hebben, een hele mooie natuur. Deze kleine plaatsjes geven je de indruk of je in cowboy stadje bent terecht gekomen, op het plaatselijke café staat nog net geen saloon op.
s Avonds nog lekker in zee wezen zwemmen gegeten en de dag zat er weer op.

Zaterdag 10 okt.
Het was weer lekker warm zo'n 28 C. Na het ontbijt zijn een dagje op bezoek geweest in Coff Harbour.
Door de stad gereden naar de haven, na deze gezien te hebben, zijn we naar het Dolfine Marine gegaan, om met de dolfijnen te aan zwemmen, affijn alles wat met dolfijnen, zeehonden etc te maken heeft, hebben we dus ook weer gezien, daarna weer terug gereden en een bezoek gebracht aan de Big Banaan, stelt niet zoveel voor, maar ja je moet er geweest zijn, later op de foto's meer.
Morgen (zondag) gaan we onze reis weer vervolgen en het is de bedoeling dat we in Byron Bay terecht komen,
Als we kunnen, laten we weer zo snel mogelijk van ons horen, hopelijk kunnen we dan de nu ontbrekende foto's mee sturen.
Groetjes van uit Australië, Frans en Brigetta.

Wordt vervolgt.

• 11 Oktober 2015 - 10:20

Wendy:

Haha op weg naar byron bay hippies town. Klinkt allemaal geweldig.

• 11 Oktober 2015 - 10:30

Angie:

Hoi, jullie hebben het heerlijk naar de zin, geniet maar van de warmte, hier is het een stuk kouder
    gr angie xxx

• 11 Oktober 2015 - 10:48

Sjaak En Martha:

Hallo. Wat zijn we jalouirs. Hier is het koud (nou ja) aan het worden, dus hebben we alweer heimwee naar de zon waar we een week van thuis zijn. Geniet maar en doe de dolfijnen de groeten van ons.
    Martha

• 11 Oktober 2015 - 17:37

Ma En Pa.:

zo dat hebben jullie al weer meegemaakt.prachtig he allemaal.
    het is vandaag zondag de 11de wel een mooie zon maar het wordt ,
    maandag 12de nog maar 10 gr dus geniet van het mooie weer daar.
    alles goed hier voor de rest.
    voor beide een dikke knuffel.xxx

• 12 Oktober 2015 - 16:32

Ada:

Zo te lezen hebben jullie het super naar jullie zin.....
    Het lijkt mij ook een prachtig land.
    Het is toch familie van ome Henk?
    Groetjes ada

• 12 Oktober 2015 - 20:52

Jim:

Hi vakantiegangers.
    Klinkt allemaal heel erg goed mooie reisverslag en een hoop indrukken hebben jullie al opgedaan.
    Hèel veel plezier en rij voorzichtig en oppassen met oversteken.
    Gr. Jim

• 13 Oktober 2015 - 10:38

Frans En Tiny:

Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken van jullie avontuur.
    Geniet van elke dag volop want het is allemaal weer zo voorbij!

Met de Country-Groeten.